sklep@maxsuple.pl 666 528 558

Jagody goji – wielki potencjał w małych owocach

Jagody goji – wielki potencjał w małych owocach

Jagody goji są stosowane w tradycyjnej medycynie chińskiej od ponad 2000 lat. Niektóre legendy podają, że jagody goji były spożywane przez himalajskich mnichów wiele lat temu, aby pomóc w medytacji i umożliwić uzyskanie zdrowia, witalności, długowieczności, energii i wytrzymałości. Jednak czy aby na pewno były to tylko bajki? Pozytywne właściwości jagód goji mają spektakularnie długą listę, więc na pewno warto poznać ten owoc bliżej.

 

Potwierdzone działanie jagód goji

Korzystne właściwości jagody goji były nawet wspomniane w „Shen Nong Ben Cao Jing” – starożytnej chińskiej książce poświęconej medycynie i zielarstwie. Lycium barbarum (tak brzmi naukowa nazwa jagód) zostały dokładnie zbadane pod kątem ich zdolności do generowania ogólnego dobrego samopoczucia, poprawy kondycji neurologicznej i psychicznej, wspierania układu pokarmowego, krążenia, mięśniowo-szkieletowego i odpornościowego.

Jagody goji mają zdolność do naturalnego leczenia cukrzycy, nadciśnienia, chorób zakaźnych, depresji i lęku. Są doskonałym źródłem przeciwutleniaczy znanych jako beta-karoten, a także innych składników odżywczych, które pomagają chronić skórę i zdrowie oczu. Dzięki ich działaniu prowadzącego do zmniejszenia poziomu glukozy we krwi regulują ilość cholesterolu i triglicerydów, więc zapobiegają też chorobom serca.

Właściwości odżywcze jagody goji

W 30 g jagód goji znajdziemy:
1. Kalorie: 110
2. Tłuszcz: 0g
3. Tłuszcze nasycone: 0%
4. Cholesterol: 0 mg
5. Sód: 115 mg
6. Węglowodany: 23g
7. Błonnik: 2g
8. Cukry: 16g
9. Białka: 4g
10. Witamina A: 2%
11. Witamina C: 8%
12. Wapń: 0%
13. Żelazo: 25%
14. Aż 18 aminokwasów (w tym 11 są niezbędnych)
16. 5 zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych, w tym kwas alfa-linolenowy i kwas linolowy
17. Fitochemikalia, w tym beta-karoten, zeaksantyna, likopen, kryptoksantyna, luteina i polisacharydy.

Jagody goji a odchudzanie

Największą zaletą tych owoców jest to, że mimo swojej niskokaloryczności są w stanie zapewnić ogrom składników odżywczych, przeciwutleniaczy oraz, co ważne przy odchudzaniu, błonnika. Mało kto wie, że niewielka ilość jagód ma około czterech gramów białka i 18 różnych aminokwasów oraz ponad 20 innych pierwiastków śladowych, w tym cynk, żelazo, fosfor i ryboflawiny (witamina B2). Jagody goji oferują więcej beta-karotenu niż marchew i więcej żelaza niż szpinak czy soja, co czyni je doskonałym lekarstwem na niedobór żelaza!

Dodatkową zaletą jest to, że jagody goji są w stanie ustabilizować poziom cukru we krwi. Jest to niezwykle ważne na początku procesu odchudzania, kiedy organizm nie jest jeszcze przyzwyczajony do nowej diety i zmiany trybu życia. Badania wskazują, że jagody zmniejszają skutki hipoglikemii i zwiększają wrażliwość na insulinę. Dodatkowo poprawiają nastrój i nie pozwalają na spadek uczucia motywacji.

Jak kupować jagody goji?

Pamiętajmy o tym, że jagody goji będziemy mogli znaleźć w dwóch różnych działach w zależności od sklepu – czasami znajduje się na półce z owocami, innym razem z ziołami. Najłatwiej znaleźć je w sklepach ze zdrową żywnością, gdzie są sprzedawane luzem lub na specjalnych działach z żywnością azjatycką. Możemy kupić je w formie świeżej, wysuszonej lub sproszkowanej. Jagody goji są też często dodawane do gotowych zdrowych dań, np. pełnoziarnistych płatków lub ciastek. Cena jagód goij waha się od 19 zł do 40 zł za kilogram suszonych owoców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.