sklep@maxsuple.pl 666 528 558

Biotyna – energia i zdrowy wygląd

Depresja, stany lękowe, bóle mięśni, ciągłe przemęczenie, brak energii w ciągu dnia, kłopoty z koncentracją oraz przybywające kilogramy niechcianej wagi? Przeczytaj za co odpowiada Biotyna!

Prawdziwym paradoksem jest to, że otaczamy się najnowszą technologią, która pozwala skrócić czas wykonywania wszystkich czynności do minimum, a z drugiej strony nie potrafimy znaleźć wolnej chwili dla siebie. Ciągła niezliczona ilość obowiązków czy to w pracy, czy w domu, wpływa nie tylko na to, że jesteśmy pozbawieni energii, ale również negatywnie odbija się to na naszym wyglądzie. Pomóc w tym może witamina, której popularność jest zdecydowanie zbyt mała. Podnosi nasz poziom energii w ciągu dnia. Niweluje uczucie ciągłego przemęczenia. Wpływa na procesy przemiany materii i podstawy trawienia. Biotyna a tycie ? Czy jej niedobór wpływa na gromadzenie się nadprogramowych kilogramów i jak  z tym walczyć!

Co to jest biotyna?

Biotyna to rozpuszczalna w wodzie witamina B7, która jest najbardziej znana ze swojej dominującej roli w szerokiej gamie suplementów, ponieważ w bezpośredni sposób wpływa na wygląd włosów, skóry i paznokci. Biotyna jest także częścią enzymów, które rozkładają tłuszcze, węglowodany i białka na energię potrzebną do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Biotyna a tycie? Niedobór biotyny

Niski poziom biotyny może powodować problemy zdrowotne, jednak najłatwiej zauważyć pierwsze objawy niedoboru w swoim wyglądzie – pogarsza się kondycja skóry i włosów, przybywają kilogramy. Braki biotyny odbijają się również na naszym samopoczuciu – jesteśmy notorycznie zmęczeni, nie możemy się zmotywować. Niestety nie istnieją jeszcze wiarygodne i w 100% poprawne testy potrafiące wykryć, czy cierpimy na niski poziom biotyny, a te które się wykonuje są drogie i można je zrobić tylko prywatnie. Dlatego warto przyjrzeć się składowi odżywczemu spożywanych przez nas posiłków i na tej podstawie określić, czy zażywamy dzienną dawkę B7. Zdrowa, dorosłą osoba powinna przyjmować od 30 do 35 mikrogramów biotyny dziennie. Do najczęstszych objawów niedoboru biotyny należą:

– przerzedzenie włosów,
– tendencja do tycia,
– utrata koloru i blasku włosów,
– czerwona, łuszcząca się wysypka wokół oczu, nosa i ust,
– depresja,
– zmęczenie,
– mrowienie w rękach i nogach,
– sucha skóra,
– łojotok skórny (u niemowląt).

Jedne z najlepszych źródeł biotyny to jaja, wątroba, pieczywo drożdżowe, kiełki pszenicy, twaróg, orzechy ziemne, migdały, grzyby, mąka sojowa i pełnoziarniste pieczywo. Ponadto nasze ciała produkują biotynę z pomocą bakterii jelitowych.

Jak biotyna zwiększa energię?

Biotyna pomaga organizmowi w produkcji energii w komórkach poprzez stymulowanie odpowiedniego rozkładu tłuszczów, węglowodanów i białek, co pozwala przekształcić je w formę użytkową dla naszego ciała. Dzięki temu jesteśmy w stanie prawidłowo wykorzystać energię którą dostarczamy z pożywienia nie zostanie ona zmagazynowana w postaci tłuszczu i nasze procesy metaboliczne przestaną być upośledzone.

Musimy przyjmować biotynę codziennie. B7 jest rozpuszczalna w wodzie, co oznacza, że ​​nie jest magazynowana w organizmie w znaczącym stopniu. Organizm wykorzystuje ją więc na bieżąco, a nadmiar usuwa z krwioobiegu w procesach wydalania. Dlatego tak ważne jest, by stosować się do dziennych dawek – zażycie raz w tygodniu kilku tabletek z biotyną nic nam nie da i jest bezsensowne.

Biotyna a tycie? Działanie biotyny

– Poprawa procesów metabloicznych.
– Ochrona skóry, włosów i paznokci.
– Zapobieganie trądzikowi.
– Poprawa krzepnięcia krwi.
– Wsparcie układu nerwowego.
– Zmniejszone odczuwanie bólu.
– Prawidłowa przemiana glukozy (w przypadku cukrzyków).
– Lepsza kondycja płodu (biotyna przyjmowana w czasie ciąży może także poprawić samopoczucie i komfort psychiczny kobiet).
– Wsparcie układu kostnego oraz mięśniowego.

Instagram, Facebook, YouTube, Twitter.

 

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.